Valoracions

Les intervencions individuals poden ser valorades amb una escala basada en la teoria del coneixement separat i connectat. Aquesta teoria us pot ajudar a veure les interaccions humanes d'una altra manera. Descriu dues formes diferents d'avaluar i aprendre sobre les coses que veiem i sentim. Tot i que cadascun de nosaltres utilitzem aquests dos mètodes en diferent mesura en diferents ocasions, pot ser útil com exemple per entendre'ns prendre dues persones , una que sigui majoritàriament un coneixedor separat, en Joan, i l'altra que sigui majorment una coneixedora connectada, la Maria.

Us heu fixat que el coneixedor separat és home i la connectada és dona? Alguns estudis han demostrat estadísticament que aquesta és la realitat, tot i que hi ha casos individuals en tot l'espectre que va entre aquests dos extrems. Per a un grup d'aprenents efectiu i col·laboratiu seria ideal si tothom fos capaç d'usar AMBDUES maneres de conèixer. En una situació concreta com un fòrum electrònic una intervenció particular pot mostrar alguna de les dues característiques i fins i tot les dues. Algú que general és un bon coneixedor 'connectat' pot fer alguna intervenció molt 'separada', i a la inversa. L'objectiu de valorar cada intervenció usant aquesta escala és:

a) ajudar-vos a pensar sobre aquestes qüestions quan llegiu altres intervencions i b) proporcionar retroalimentació a cada autor sobre com els veuen els altres.
Els resultats no s'usen en l'avaluació dels estudiants, només són per ajudar a millorar la comunicació i l'aprenentatge.
Si hi esteu interessats, aquestes són algunes referències d'articles dels autors que originalment van desenvolupar aquestes idees:,